بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام کلام : ای کاش میثم تمار شوم در حفاظت ز امیرم ، دارم بزنید .

این شروع قصه ی تازه ای است و ما تازه سرگردانیم در دیار بیدارها ... و بیداری بهانه ای برای نوشتن از دردها و آرمان ها

و می نویسم به عشق بیدارترین مرد دنیا . فتوکلت علی الله

یادم نرود باید بیدارترین باشم
در معرکه تزویر، هشیارترین باشم
در کشمکش دوران، مقدادعلی پیمان
در قحطی میثم‌ها، تمارترین باشم
هم پنجره مهرم، هم پنجره رحمت
امروز ولی باید دیوارترین باشم
یک سو علم مارق، یک سو کتل قاسط
در فتنه پرچم‌ها، عمارترین باشم
هفتادو دو ملت نه، هفتادو دو پیغمبر
اسلام محمد را معیارترین باشم
در ظهر عطش معذور، غفلت زده مجبور
امروز که مختارم، مختارترین باشم
گفت و نشنیدم من، رفت و نرسیدم من
امروز که می‌خواند، انصارترین باشم

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است


                


اینجا دنیاست . مجهز به دوربین مدار بسته الهی . اینجا دنیاست دنیای پر از دست انداز و سرعت گیر خطاست برای من وشما. این جاده دوربین کنترل سرعت داره  و اینجا سرعت مجاز سرعت حرکت براساس سرعت مطمئنه ی دینه. اینجا   کنترل نامحسوس دارد  اما شاید الان اعمال قانون نشی و شاید قبض جریمه درب منزل شما نیاد اما در آن دنیا قانون کامل ادا میشه و چراغ قرمز این شهر خط قرمز وجدانتان است . اما آی آدمها اینجا شهر خوب خداست  و تقوا نشانه شخصیت شماست نه ارائه بلیط .اینجا ادای نمازاول وقتنشانه شهروند خوب بودناست نه پرداخت عوارض ، اینجا قیمت زمینها براساس نرخ نزدیکی و قربت دلتان با خدا تعیین می شود نه با  نزدیکی به بالا و پایین شهر .اینجا میزان عمل صالح شما معیار اسکان در  بالا و پایین شهره . اینجا شهر ما خانه ما نیست که تمیز باشیم خانه ماست که خوب باشیم. اینجا دنیاست با عوارض شهرداری کفاره گناهنمان، اینجا شهر ماست اما شهردارمان یک فرد نیست او کریم است به وسعت وجودش که نمی فهمیم یعنی چه ؟ اینجا ارتفاع ایمان ها برای ساخت و ساز محدودیت ندارد و تنها اجازه همسایه را درماده 100 حق الناسمی خواهد تا بالا بروی و به اندازه برج یقین اوج بگیری .اینجا مقصد تمامی راهها به سمت جاده صراط مستقیم خداست اگر ما بیراهه نرویم ، زنجیر چرخ کنترل نفس ،سوخت کافی و وسایل ایمنی دین همراه داشته باشیم و به هشدارهای افسران محترم راهنمایی و هدایت درگاه الهی توجه کنیم باشد که سفر راحتی به دیار آخرت داشته باشیم

این مکان مجهز به دوربین مداربسته  است . کاش به همین  اندازه که به این جمله توجه داریم .توجهی به حضور خداوند در عالم هستی داشتیم. آی آقا میثم با خود شمام حتما باید در سرتاسر هستی درشت در بنر های تبلیغاتی بنویسند تا ببینی وباور کنی .این مکان مجهز به دوربین مدار بسته الهی است ؟

این پایان قصه نیست ...

 

 

میثم غفرانی (م.بیدار)
۲۷ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
فاطمیه

دلم دوباره تنگ نوای مظلوم ترین مادر دنیاست ،دلم دوباره دل تنگ روضه های زهراست ،دلم دوباره در هوای مدینه و عطر یاس در حیرت از دست بستن شیر خداست ،دلم حیران نگاه های مجتبی است ،دلم  دوباره محزون نوای  وا اماه و یا زهراست .دلم در حیرت بی شرمی گرگان کوچه پس کوچه هاست ،دلم دوباره تنگ نوای یا زهراست .

 


میثم غفرانی (م.بیدار)
۲۳ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

                                 فیلم رسوایی

هرکه داراتر بامش بیش ،پس برفش بیشتر.  این است قاعده بازی ؟

توانا بود هرکه دارابود ،حرف من نیست یه دیالوگ کلیدی از فیلم رسواییه که بیانگر خیلی صحبتاست .

رسوایی! از اول این داستان تا اواخرش از خودم می پرسیدم چه ربطی به رسوایی داره ؟اما یواش یواش این داستان هرچند طاقت فرسا اما به حقیقت نزدیک شد .حقایقی که  ندیدن آن چشمان ما را این روزها کور کرده و قلبمان را سنگ و گوش هایمان را کر.حقیقت  تهمت نزدن ،حقیقت حفظ آبرو ،ستار العیوب بودن ،قضاوت نا به جا و حکم صادر نکردن   حقیقت با خدا بودن و پادشاهی کردن . بماند.

خدا راشکر که خدا ستار العیوب است والا چه بزرگان که کوچک نمی شدند و چه مدعیان که متهم نمی شدند چه سرزنش کنندگانی که سرزنش نمی شدند و  چه مقام ها و احترام که تبدیل به انزوا و توهین نمی شد. خدا یا شکر که این پرده را قرار دادی والا خودت می دونستی برخی این بنده ها چه کار که نمی کردند .خدایا شکر که ما سرو کارمون با کریمی مثل شماست والا …

و اما این داستان چند تا درس به ما مردم داد مثل خیلی داستان های دیگه که ما مهمون قصه شون بودیم از مارمولک تبریزی تا اخراجیهای ده نمکی از لیلی با من است تا آژانس شیشه ای ،از کرخه  تا  راین ،از آواز گنجشگ ها تا پرواز مرغابی ها ی مجیدی . درس چی؟

هر داستان حتما یه پیام داشته اگه نداشته پس برای خنده بوده اما داستان رسوایی اگه یه پیام داشته باشه اینه که امکان لغزش برای همه وجود داره و همه در معرض خطریم اما و اما امان از اسباب و ادوات شیطان برای انحراف انسان از جمله فقر،ترس از حرف مردم ،طمع ،هوس بازی و خیلی نکات دیگه که میتونه دامن گیر همه بشه ولی ما معمولا این حرفا رو برای برای دیگران بد می دونیم و برای دیگران حرف درست می کنیم و بسط میدیم  حتی برای روحانیت که نماد مرجعیت دینی است اما مصداق  عینی و تمام و کمال دین نیست اما وقتی خود مشکل دارمان بخواهیم کسی را خراب کنیم چشممان را می بندیم و دهان می گشاییم از جمله داستان پخش شدن فیلم خانوادگی مداح محبوب کشور حاج عبدالرضای هلالی که هزاران روایت دروغ هیجان انگیز از جمله ارتباط با MI6   انگلستان گرفته تا تهمت جاسوسی توسط برخی مردم و شاید برخی دشمنان نقل شد. چرا ؟! چون دین وسط بود نه عبدالرضای هلالی .از تمسخر جاهلانه سن  آیت الله جنتی تا جملات دکتر شریعتی در پیامک هایمان (حواله فوری به گوشی هایتان) که باز هم نشانه ی بارز همین نکات بالاست. ما تهمت می زنیم، محکوم می کنیم ،تمسخر می کنیم حتی آیت الله را ،حتی استاد اخلاق را ،حتی مرجع تقلید را چرا ؟!

اما و اما این روزها اسباب و لوازم و نیروهای کمکی شیطان بسیار فراهم است در جامعه ای که شرایط اقتصادی وخیم است گذشت ها کم رنگ و شاید بی رنگ می شود ،زمینه فساد فراهم است مخصوصا برای قشر ضعیف که به بن بست می رسند و شاید مثل افسانه ی  فیلم رسوایی مجبور به هر کاری شود و سعی کند از خدا دور شود و نوکران شیطان هم عرصه را تنگ تر می کنند و زمینه را فراهم تر به توفیق اجباری . مردم خداجو کجایید ؟ مردم مومن کجایید ؟ نگذاریم افسانه هایمان هرروز زیادتر شود و به حقیقتی غیر قابل انکار وکتمان تبدیل شود .من که دل از برخی مسئولین بریدم .مردم مسئول کجایید ؟فقر را ببینید تا جلوی بسیاری از فساد ها گرفته شود .مسئولین مربوط کجایید ؟اصلا این صحبتها مسئول دارد ؟

اما و اما خدایی در این نزدیکی است که ...

این پایان قصه رسوایی نیست ...

 


,
میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر