بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام کلام : ای کاش میثم تمار شوم در حفاظت ز امیرم ، دارم بزنید .

این شروع قصه ی تازه ای است و ما تازه سرگردانیم در دیار بیدارها ... و بیداری بهانه ای برای نوشتن از دردها و آرمان ها

و می نویسم به عشق بیدارترین مرد دنیا . فتوکلت علی الله

یادم نرود باید بیدارترین باشم
در معرکه تزویر، هشیارترین باشم
در کشمکش دوران، مقدادعلی پیمان
در قحطی میثم‌ها، تمارترین باشم
هم پنجره مهرم، هم پنجره رحمت
امروز ولی باید دیوارترین باشم
یک سو علم مارق، یک سو کتل قاسط
در فتنه پرچم‌ها، عمارترین باشم
هفتادو دو ملت نه، هفتادو دو پیغمبر
اسلام محمد را معیارترین باشم
در ظهر عطش معذور، غفلت زده مجبور
امروز که مختارم، مختارترین باشم
گفت و نشنیدم من، رفت و نرسیدم من
امروز که می‌خواند، انصارترین باشم

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است


قضاوت بیجا

مدتهاست در این موضوع با خودم کلنجار میروم که چقدر این روز ها قضاوت مردم نسبت به ظاهر افراد بالا گرفته و موضع گیری های متعاقب آن بیشتر .قضاوت عده ای متاسفانه بر حسب ظاهر تا عمق باطن فرد را می کاود ومیزان تقوا ،اخلاص و ایمانفرد را تحلیلی می کند و سریعا لقبحاجی یا برادررا برای افراد ریش دار و لقبداداش و مهندس و رفیقبرای افراد بی ریش کمی خوشتیپ به ظاهر بی قید و بند را ارائه و براساس آن با او رفتار میکنند.متاسفانه در این بازار ملاک و معیار علی الخصوص افراد دینی در بدو امر وضعیت ظاهری فرد است که غالبا به تجدید نظر در نگرش منجر می شود اگر ریش داشته باشی که دیگر آنالیز نمی شوی و اگر خیر : یک هم ژیگول باشی که دیگر باید بررسی شوی آنهم نه اینجور . اما دستهدوستان سوسول و عشق فشنهم همینطور به طرز فجیع تر اگر ظاهرت کمی مذهبی باشد سریعا به مغزشان سیگنال داده می شود :این از اونبسیجیای خطرناکه +اطلاعاتیه +سر جمع املهپس نباید باهاش حرف زد و تحویلش گرفت .نامه تموم و عده ای دیگر هم با ظاهر این دو قشر نامبرده نان می خورند و به ریش قضاوت کنندگان می خندند مثل شخصی که حامل ریش و تجهیزات می باشد ولی اصلا کاری به دین و ایمون نداره فقط برا تیریپ جدید اینجوری سیر می کنه و فرد عادی ای که برای خودنمایی در مقابل دوستان و گاهی جنس مخالف رو موج فشن تنظیمه. اما انصافا تا به حال هیچکدام از دوستان که بنده هم یکی از این دو دسته ام از قضاوت خود پشیمان نشده اند ؟ پس لطفا صبر کنید.بیاییم در اولین ثانیه آشنایی حکم صادر نکنیم و اندکی با تامل میزان تعصی افراد به دین و یا مرام و اخلاق را بررسی نماییم و ملاکمان(ان اکرمکم عندالله اتقاکم)باشد.شاید که از خیل تهمت ها و غیبت ها بگریزیم.

این پایان قصه نیست ....


میثم غفرانی (م.بیدار)
۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۹:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
شهید گمنام

 

                 شهید گمنام

 

         گمنام

 


میثم غفرانی (م.بیدار)
۲۶ مهر ۹۱ ، ۱۰:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    

                        در هیئت الرضا

 

لینک سخنرانی تامل برانگیز و جالب توجه استاد شیخ مهدی دانشمند در

 هیئت الرضا در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در باب صحبت های ایشان

 پیرامون سبک مداحی های سال های اخیر و مسائل مربوط به هیآت و

 قدردانی ایشان از حاج عبدالرضا هلالی به طور ویژه

صحبت ایشان جواب بسیاری از یاوه گویی سالهای اخیر است. 


,
میثم غفرانی (م.بیدار)
۲۲ مهر ۹۱ ، ۱۶:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

Hello dears

I  provided a link to translate posts of my weblog to your own language so you can click on the flag of your country and see this page easily.

thanks         m.alive

سلام دوستان .با کلیک بر روی پرچم کشورهای موجود می توانید صفحات وبلاگ را به زبان آن کشور مشاهده کنید. تشکر

م.بیدار


میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۹ مهر ۹۱ ، ۱۸:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
گزارش یک واقعه

مکان : مجلس شورای اسلامی

زمان : ۱۶ مهر ماه 91

در مجلس .پس از کلی کشمکش و امضا کردن و پس گرفتن آقای کامران نماینده مردم اصفهان در جایگاه اولین سخنران منتقد و شروع کننده استیضاح وزیر ورزش قرار می گیرد که ناگهان از جایگاه رییس مجلس بانگ بر می آید که همین الان به یک نفر الهام شده و ایشان امضایشان را پس گرفته فلذا استیضاح ملغی گردیده است.

این چندمین بار است که یک وزیر تا پای استیضاح به مجلس می آید اما با لطایف الهیلی از آن جان سالم به در می برد که این آخری به قولدکتر کامرانآخرین مدلش بود(مدل الهامی )و در بدو استیضاح . البته دوستان فرموده اند مسائل مهمتری از آن هست که قابل بررسی باشد و به قول دکتر پس چرای برای آن مسائل پیش قدم نمی شوند ؟! روزی که 3 هزار میلیارد اختلاس شد ،خاوری متهم اصلی فرار کرد  وزیر در مجلس در حال استیضاح با کمک امدادی لاریجانی با یک عذرخواهی کوچک به کار خود ادامه داد .وقتی در بیمه اختلاس شد از کسی سوال نشد .وقتی قیمت سکه سر به فلک گذاشت از کسی سوال نشد ! وقتی قیمت دلار به بیش از 4 هزار تومان رسید کسی زیر سوال نرفت ! پس دوستاننماینده نماتا کی منتظر می ماند و عمل می کنند ؟ وزیر ورزش که در ماه های قبل از المپیک بسیار فعال بوده و رییس چند فدراسیون را برکنار می کند که تا پای تعلیق پیش رفتیم و ریییس فدراسیون کشتی را هم در اوج موفقیت کنار می گذارد و در پشت موفقیت های فردی محمد بنا در المپیک پنهان می شود !منتظر چه اتفاقی هستند جز این عملکرد افتضاح فدراسیون فوتبال و دیگر فدراسیون های تیمی تا وزیر ورزش را استیضاح کنند ؟ پس چرا اگر مسائل اقتصادی مهمتر است کلامی و قدمی برای بهبود اوضاع بر نمی دارید ؟آقای لاریجانیتا کی ما باید شاهد کدخدامنشی مصلحتی شما در مجلس باشیم تا زمانی که دلتان می خواهد دولت را خوار وخفیف کنید و زمانی که نمی خواهید از استیضاح وزرا جلوگیری کنید ؟ یک نماینده مگر فکر،استدلال و منطق ندارد که در دقیقه 90 یاد پس گرفتن امضایش می افتد. اینها مگر غیر از این است که دلیل غیر عادی داشته باشد ؟ آقای لاریجانی لطفا سریعتر اذهان عمومی را روشن کنید و از دکتر کامران نیز خواهشمندم هرچه سریعتر نام پس گیرندگان امضای استیضاح را منتشر کنند تا روشن شود چه کسانی ملت را در چند دقیقه به بازی می گیرند ؟ آیا اینان همان هایی نیستند کهحقوق مادام العمر نمایندگانرا تصویب  کردند و یا بهوقف دانشگاه آزادرای دادند ؟

این پایان قصه نیست ....

م.بیدار             


,
میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۶ مهر ۹۱ ، ۱۹:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
چندی است که در سطح کشور پیامک ها و یا سیگنال هایی با محوریت حمله اسراییل به ایران منتشر میشود که شاید با آن مواجه شده باشید مانند :اگه خونه ای سریع بزن شبکه خبر یا .... اسراییل به نیروگاه بوشهر حمله کرده و دودش همه جا رو گرفته .ستاد اضطراب چندثانیه ای .

اولا افرادی که آگاهانه این کار رو انجام میدن واین پیامکو رد وبدل می کنن اول دودش تو چشم خودشون میره چون اوناهم درگیر این موج میشن.دوما.اسراییل بیت عنکبوت که سید لبنان گفت که هیچ شپش هم نیست که بخواهد به ایران سرافراز حمله کند .او که الان در دام و حلقه محاصره بیداری اسلامی دست و پا می زند و دست به دامان  رسم نقاشی خطرناکی ایران در سازمان ملل شده است ،عدد این ارقام نیست که به ایران حمله کند مگر ما مرده باشیم  ؟روزی امام در جواب به سوال خبرنگار در مورد حمله همه جانبه به ایران  گفت کشور ما ۳۵ میلیون جمعیت دارد همه مان میرویم می جنگیم تا شهید شویم .حال ما که خراب شهادتیم و سرمان برای جنگ ودعوا درد میکند .به اسراییل بگویید بیاید مگر جوانان بیدار مرده اند ؟ بلند و رسا میگویم ما بیداریم و رهبر ما سید علی است و مثل کوه ایستاده ایم تا رسیدن به قدس .سوما.اگر پهباد آمریکایی توانست به خاک ایران نفوذ کند و موفق شد ؟!موشک های شهاب و فاتح اجازه جست وخیز به ادوات اسراییل را خواهند داد.مگر نیروهای مسلح ایران خواب باشند که اسراییل کتک خورده در ۳۳ روز  از حزب الله را بها بدهند .همان گونه که در ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی با جهان جنگیدند.مگر نمی بینید که جهان به توانایی نیروهای دفاعی،موشکی و راداری ایران اعتراف کرده است ؟

ما فرزندان خورشیدیم .لبیک یا رسول الله

 


میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۵ مهر ۹۱ ، ۲۱:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
گاهی با خود فکر میکنم چرا جوانان حال حاضر ما اینقدر در سستی و رخوت فرورفته اند و غالبا با کارهای پوچ روزگار میگذردانند ؟ چرا جوان نسل قبل ما در سن وسال ما یک خانواده را اداره میکرده اما اکنون برخی جوانان ما از پس ابتدایی ترین مسئولیت ها بر نمی آیند ؟! چرا جوانان ما انقدر نسبت به مسائل اطرافشان بی تفاوت شده اند و اصلا علاقه ای به درگیر شدن با مسائل روز را ندارند ؟ آیا ما و مسئولین ما مقصر نیستیم ؟آیا خانواده جوان کنونی ایرانی مقصر نیست ؟در روزگاری که تنها غایت ونهایت ارزوی جوانمان  را از بدو ورود به دبیرستان به صورت تحمیلی القایی ورود به دانشگاه به هر شکلی فراگیر همه گیر غیرانتفاعی،غیر از غیر انتفاعی ،شبه سراسری ،آزاد ،مازاد قرار داده ایم وتمام سیاست های کشورمان بر این محور می چرخد آیا در این سیستم فکر شغل ، میزان درآمد و نوع کار را کرده ایم ؟به عنوان مثال اگر از دانشجویان دانشگاه آزاد که من هم جزو آنانم بپرسیم چرا این رشته را انتخاب کردی قریب به یقین می گوید : بازار کار و آیا واقعا پس از فارغ التحصیلی برای همه کار و درآمد خوب وجود دارد ؟ و یا ما فقط یه دنبال این هستیم که بگوییم همه داوطلبان امسال در دانشگاه ها پذیرفته می شوند و خوشحال باشیم از این سطح علمی ! ایا در این کشورمان که انقدربرای مسائل ریز گریبان چاک می دههیم به حال ازدواج جوان فکر کرده ایم ؟ در کتاب مطلع مهر دکتر بانکی خواندم که ازدواج در شرایطی که فرد به گناه بیفتدواجب است و اثبات کرده بود که در شرایط حاضر جامعه ما ازدواج از واجب هم واجب تر است آیا مجلس ،دولت و دیگر نهاد های مسئول اهمیتی به این موضوع می دهند ؟ً! آیا این میزان دانشگاه و دانشجو با میزان تولید کشور همخوانی دارد که خوشحالیم و تا کی رهبرمان تاکید به کار و تولید و حمایت از سرمایه ایرانی کنند و عده ای فقط بنر و تبلیغ نصب کنند ؟ اکنون که فروش نفتمان با چالش مواجه است برای هر لحظه بالا و پایین شدن دلار، سرخ و سفید شویم و به چالش بیفتیم ؟فکر می کنید علت پیشرفت کشور میلیاردی چین چیست ؟ نفتشان ؟معادنشان ؟زعفرانشان ؟خیر اتکا به فکر نیروی انسانی جوان و استفاده عملی از آن.  .در کشور خودمان در دوره دفاع مقدس نمونه های زیادی داشته ایم شهید همت . حسن باقری.حسین خرازی ،مهدی وحمید باکری اگر در آن دوره به قول برخی مجبور هم بودیم ولی جواب گرفتیم اما الان چه ؟ از فرط قحط الرجال برادر رویانیان همه فن حریف می شود و مدیر یکی از باشگاه های جوان پسند کشوری فوتبال و آقای علی آبادی با رشته عمران از بچگی ورزشکار می شود و دبیر کمیته ملی المپیک .آقای سعیدلو معاون بوده وسیاستمدار خبره و چندی بعد از کودکیمدیر ورزشیشایسته سالاری

این پایان قصه نیست ....


,
میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۵ مهر ۹۱ ، ۲۰:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
السلام علیک یا فاطمه الزهرا .

عمریست مرید و محب شما و فرزندان پاکتان هستیم و دلسوخته ظلم و ستم روا شده به شما .زهرا جان شما کهمادر ما همه شیعیانهستید اکنون که مادری از مادران فاطمی خود را از دست داده ایم. فرزند حیدری تان بیش از پیش به شما نیازمند است برای فرزندتان مادری کنید .

برادر مجید طلایی روشن است مثل همیشه دست به دامان حضرت زهرا (س)و شجره طیبه ایشان خواهید بود و با مدد از حیدر کرار از خداوند طلب صبر کنید. بنده را در غم خود شریک بدانید.خداوند ایشان را مورد رحمت خود قرار دهد.

برای شادی روح  آن مادر فاتحه و صلواتی بفرستید.

                                                                                                میثم غفرانی


میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۶ مهر ۹۱ ، ۱۹:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

دفاع مقدس

دوباره هفته دفاع اومد و عکس شهدا تو بنر ها و تبلیغات شهر پر شد ولی .... انگار بوی شهادت نمیاد.سلام بچه های کار فرهنگی .اهل درد و دلای جبهه ای .دوباره بازار نمایشکاه ها داغ شد  و دوباره سنگر و خاکریز و کلاه اهنی .پوکه خمپاره و گونی خاکی. اما توی این سنگرا انگار جای یکی خالیه

این مطلب کاملا دست ساز است!

سلام رفقا

برادر میشه بگی سنگر حسین خرازی کجاست ؟ برادر سنگر حسن باقری کجاست ؟ برادر آقابابایی اینجاست ؟برادر این شهیدی که سنگ مزار داره . نام پدر داره ! روح الله ،چرا اسم نداره ؟ میگم برادر      چرا انقدر اینجا آدم حس غربت داره . حاجی اینباغ شهادتکه گفتن کجاست ؟ که قبلش شربتم میدن .میگم برادر در این باغو بستن ؟ولی خودمونیما یواشکی آشناها و از ما بهترونو را میدنا ؟ پس این جدیدا کجا رفتن ؟.برادر راستی اینا برا چی  شهید میشن ؟ نکنه به زور بردنشون تو باغ ؟میگم برادر داشتم میومدم تو راه یه عده می خندیدن به سرو وضع خاکی نمایشگاه و بچه ها چرا ؟ مگه قسمت طنزم دارین ؟میگم حاجی من دنبال یه بچه با مرام به نام همتم .آره ابراهیم.اینجا مگه سنگر فرماندهی نیست ؟همون که میگه من تو پوتین این بچه بسیجیا آب میخورم .همون که خیلی خاکیه .حاجی اگه اون نیست .آدرس حاج احمدو بده از اون بپرسم حاجی کجاست ؟متوسلیانو میگم .نکنه دوباره خودش زده به خط ؟میگم داداش انگاری اشتباه اومدم مگه اینجا سنگر رزمنده ها نیست .خودتون عکشونو زدید دم در ! نگو همشون رفتن .لااقل آدرس دکترو بده بریم احوال پرسی .دکتر نمیدونی کیه ؟ چمرانو میگم .بابا پس تو ،تو این سنگر چیکار میکنی ؟ مال کدوم دسته ای ؟کدوم گردان ؟کدوم تیپ و لشکر ؟فرماندت کیه ؟ میگم برادر این بچه ژیگولا که وایسادن اونور عکس میگیرن تو دسته ی شمان ؟نه ؟پس تو سنگر چیکار میکنن ؟چرا میخندن ؟بعدشم آدم خواهرشو میاره تو جنگ و جبهه، اونم با این وضعیت ؟میگم حاجی اینا بسیجین ؟آره بابا گفتم بسیجی که موهاش مثل زنها نیست .صروصورتشم که مورچه لیز میخوره ؟البته درست که "این چیزا ملاک نیست"فرماندمون میگفت .ولی میگفت از همین جاها باید شروع کرد .میگم حاجی نگفتی فرماندت کیه ؟حتما از اون بچه بسیجیای پاکاره .اما عمرا مثل فرمانده ما باشه حاجی برونسی رو میگم.هروقت کنارش میشینی .ذکر یازهراداره و دائما توسل .ای کاش منم مثل اون .... میگم شما از این داش مشتیای با مرام ندارین ؟ همین برادر جاهلا رو میگم.خیلی باصفان .درسته یکم مقید نیستن ولی خیلی مردن تا آخرش هستن . چندتاشون دم پارک دیدم داشتن یه چیزی مثلقلیون میکشیدنولی قلیون نبود .بگذریم .بسیجیا کجان ؟...

میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۳ مهر ۹۱ ، ۱۱:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
شهدا شرمنده ام .
میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۱ مهر ۹۱ ، ۲۰:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
سلام بر تو یا رسول الله .

 

 

 

معنای مهربانی

باز هم دشمن از فرط درماندگی و انفعال مانند کودکی ناتوان دست به  توهین و ناسزا زده است و از زور بیچارگی دست به دامان ابزار های نوین شده است.دشمن که این روزها توان دیدن اتحاد و پیشتازی مسلمانان را ندارد رو به سنگ زدن از دور و فرار کردن روی آورده است شاید که عقده گشایی کند و کمی از دردش بکاهد اما وای به آن روزی که کاسه صبر مسلمانان لبریز شود دیگر هیچ کارگردانی  حتی توان تصور آن را هم ندارد چه برسد به فیلم ساختن.اما در تحیرم از رسول مهربانی که عرب جاهلی بر روی خدو می اندازد و او در بستر بیماری به دیدارش می رود .جاهلی دیگر پیشانی می شکند و او می بخشد یا محمد حالا می فهمم چرا در بین 124000 پیامبر به شما توهین می شود شاید اگر امروز هم بودی این ناچیزان را می بخشیدی  واز خداوند طلب عفوشان را میکردی از شما که بعید نبوده و نیست .ای معنای رحمت تو آنان را ببخش.امید است به زودی کارگردانان بیدار جهان مستند ظهور بقیه الله را بسازنند و ببینند که نقش اول فیلم چگونه هنرنمایی خواهد کرد و جایزه نقش اول مرد جشنواره الهی را چگونه با پر کردن جهان از عدل و داد کسب خواهد کرد  و مریدان وشیعیانش چگونه جواب گستاخی عده ای صهیونیست درمانده و حبس شده در حلقه بیداری اسلامی را خواهند داد .همانگونه که از دور تلاطم این موج پرخروش  نمایان است روزی این موج کپر این شهرک نشینان را خواهد برد .

لبیک یا بقیه الله   

 

این پایان قصه نیست ....

م.بیدار


میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۱ مهر ۹۱ ، ۱۹:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر