بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام کلام : ای کاش میثم تمار شوم در حفاظت ز امیرم ، دارم بزنید .

این شروع قصه ی تازه ای است و ما تازه سرگردانیم در دیار بیدارها ... و بیداری بهانه ای برای نوشتن از دردها و آرمان ها

و می نویسم به عشق بیدارترین مرد دنیا . فتوکلت علی الله

یادم نرود باید بیدارترین باشم
در معرکه تزویر، هشیارترین باشم
در کشمکش دوران، مقدادعلی پیمان
در قحطی میثم‌ها، تمارترین باشم
هم پنجره مهرم، هم پنجره رحمت
امروز ولی باید دیوارترین باشم
یک سو علم مارق، یک سو کتل قاسط
در فتنه پرچم‌ها، عمارترین باشم
هفتادو دو ملت نه، هفتادو دو پیغمبر
اسلام محمد را معیارترین باشم
در ظهر عطش معذور، غفلت زده مجبور
امروز که مختارم، مختارترین باشم
گفت و نشنیدم من، رفت و نرسیدم من
امروز که می‌خواند، انصارترین باشم

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است


       

 

 

دلم شده دیوونه مطلع شعر زیبای رضا هلالی که به یاد اون قدیما گذاشتم زیر قسمت بازدید عاشقای اهل بیت و 

حاج عبدالرضا بسم الله . 


این پایان قصه نیست و محرم نزدیک است ....

میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
همچنین در ادامه حجت الاسلام طائب در این نشست گفت: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبازره با امریکا است نه گام به عقب و نه صلح با آمریکا؛ دولت آمریکا هم هیچ وقت سر میز مذاکره با ایران حاضر نخواهد شد.

حجت الاسلام مهدی طائب در سی و دومین جلسه از سلسله نشستهای انقلاب اسلامی مخاطرات، امروز فردا که روز جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ از سوی ولاء منتظر در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد؛ گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران از هنگامی متولد شده است تا این زمان، هیچ نظامی نداشتیم که در این حد از قدرت باشد و در این زمان در بهترین شرایط اقتصاد، فرهنگی ، نظامی و سیاسی بسر میبریم. از نظر اقتصادی وقتی انقلاب پیروز شد ۹۰% درآمد کشور وابسته به نفت بوده است و و در این زمان ۴۵% و.ابسته به نفت است.

از نظر نظامی وقتی انقلاب پیروز شد ما سرباز نداشتیم؛ الان بهترین نظامیهای جهان را داریم، الان موشکهای ساختیم که میتواند آمریکا مورد هدف قرار بدهد. از نظر سیاسی وقتی انقلاب پیروز شد یک دیپلمات کار بلد نداشتیم؛ امروزها صدها دیپلمات حرفهای داریم.

از نظر اجتماعی فقط کافی است وضعیتی که اول انقلاب داشتیم حفظ کرده باشیم ، فرض بگیرم وقتی انقلاب پیروز شد ما ۱۰% نفر داشتیم که جان خود را برای انقلاب میدادند، و الن ۱۰% باقمانده است، باز هم پیشرفت کردیم.

حجت الاسلام مهدی طائب اشاره مقبولیت عمومی مقام معظم رهبری، ابراز کرد: هزگر امام خمینی (ره) در حد مقبولیتی که مقام معظم رهبری، نبود؛ بازرگان نخست وزیر و بنی صدر رئیس جمهور و میر حسین موسوی وزیر اجرایی این کشور بودند که هرسه نفر ای رسما جلوی دستور امام ایستادگی کردند.

الان مسئولین مقام معظم ر رهبری را منطقی قبول دارند؛. در مجلس ششم که بیشتر اصلاحاتبی بودند، قانونی برای مطبوعات تصویب شد، مقام معظم رهبری یک خط نوشت که به صلاح جامعه نیست؛ این قانون را کنار گذاشتند. آقای بهزاد نبوی بخاطر همین همه نمایندگان برای علیه مقام معظم رهبری بسیج میکرد و این پندار را داشت که همه از مقام معظم رهبری برگشتند، در سالگرد مجلس همه به دیدن مقام معظم رهبری رفتند همه نمایندگان مطالب آقا را مینوشتند. وقتب بهزاد نبوی روبهرو شدند؛ گفتندک ایشان حرفهای عاقلانه و منطقی میزند.
حجت الاسلام مهدی طائب با اشاره به سابقه رابطه ایران و امریکا اظهار کرد: ژنظام جمهور اسلامی ایران رابطه با آمریکا را قطع نکرده است؛ بلکه آمریکا رابطه را با یارن قطع کرده است؛ برای ایران، آمریکا و شوروی فرق نمیکرد؛ همانطور که «مرگ بر آمریکا» میگفتیم ، «مرگ بر شوروی» هم میگفتیم، ولی هیچ وقت رابطه با شوروی را قطع نکردیم؛ وقتی امریکا رابطه خود را ایران قطع کرد، امام گفت: رابطه با آمریکا ، رابطه گرگ و بره بود.

وقتی امریکاییها فهمیدند که چه غلطی انجام دادند، در ز مان امام خمینی(ره) امریکا برای مذاکره با ایران اقدام کردند؛ امام خمینی گفت: برای چه موضوعی مذاکره کینم؟ مذاکره ایران با آمریکا دو شرط دارد: امریکایها دست از حمایت شاه بردارند و جاسوس خانه خود را در ایران تعطیل کنند.

پس امام خمینی خط قرمز روی مذاکره با آمریکا نکشید؛ شاه از بین رفت و از موضوع بحث خارج شد؛ ولی جاسوس خانه مانده است.

حجت الاسلام مهدی طائب افززود : وقتی آمریکا که از مذاکره نتیجه نگرفت؛ شروع به ترور شخصیتهای در ایران کرد، امام گفت : نیروهای مسلح اگر نتوانید از شخصیتها محافظت کیند به مردم بگوییم از آنها مواظبت کنند.

بخاطر همین تیم مخصوص محافظت تشکیل شد، در این زمان هنوز ترورها است ولی کار امنیتی آنقدر بالا رفته است که ترور شخصیتهادر ایران بسیار کم شده است .

آمریکا به دنبال تهاجم فرهنگی رفت هرچقدر ماهواره را زیاد کرد اعتکاف مردم بیشتر شد. مقام معظم رهبری گفت: انقلاب هم ریزش دارد ، هم رویش.

حجت الاسلام طائب در مورد شعار «مرگ بر امریکا» ابراز کرد: مرگ و دعای مومنی اثر دارد؛ اینقدر در ایران فریاد زدند «مرگ بر صدام مرگ بر صدام» تا صدام از بین رفت؛ اینقدر «مرگ بر شوروی مرگ بر شوروی» تا اینکه شوروی از بین رفت . و مردم ایران هم اینقدر «مرگ بر امریکا» ادامه دهند تا از صفحه روزگار محو شود.

وی افزود: امریکا می خواست ایران را از بین ببرد؛ بخاطر همین در افغانستان و عراق جنگ راه انداخت؛ ولی نتوانست کاری از پیش ببرد، در سوریه جنگ راه انداخت تا ایران را از بین ببرد. سوریه نقطه استراژیک برای ایران است و به هیچ وجه نباید بگذاریم سوریه از دست برود؛ سوریه خط مقدم ایران است اگر آنجا از بین ببرد، یعنی خط مقدم ایران را از بین برده است ؛ در سوریه هم امریکا و روسیه باهم دیگر شدند؛ یعنی آمریکا در انجا هم شکست خورد .

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: امریکا یک ابراز روانی بر عیله ایران دارد ؛ همه جا جنگ را راه میاندازد و بعد همه را تقصیر ایران می گذارد، و میگوید: هر کجا جنگ شروع می شود پای ایران میبینیم، ولی وقتی میگوییم بیاید با امریکا مذاکره کنید می گویند با آمریکا مذاکره نمیکنیم؛آمریکایها در افکار بین المل ایم مطلب را جا انداختند که اگر ایران پای مذاکره بیاید مشکلات دنیا حل خواهد شد همه جا را صلح فرا خواهد گرفت.


وی با اشاره به اتهام زنیها امریکا بر علیه ایران، تاکیید کرد: آمریکایها میگفتند که ایران سه ویژگی دارند: تروریسم، وحشی و دزد هستند؛ علت اینکه ایران تروریسم می نماند بخاطر این است که ایران را حامی تروریسم یعنی حزب الله لبنان و حماس است، و تمام امکانات این دو گروه ایران فراهم میکند؛ایران بخاطر این از این دو گروه حمایت می کند تا اینکه بر دنیا حاکم شود و حز ب الله لبنان و حماس ابزارهای ایران هستند ، و منتظر است تا بمب اتمش کامل شود و در آن زمان به جنگ افروز در دنیا بپردازد؛ امریکایها این ایده در ذهن جهانیها راه انداختند، مقام معظم رهبری هم ضد این حرف را میزد که ایران ساخت بمب اتمی را حرام میداند، آمریکایها قبول کنند ایران دنبال بمب اتم نیست پس ایران تروریسم نیست .

امریکا ایرانیها وحشی می داند بخاطر اینکه از دیوار سفارت امریکا بالا رفته است و و ایرانیها دزد می‌دانند بخاطر اینکه سفارت امریکا را گرفته است.

وی افزود: برای خلع سلاح کردن آمریکا و دور از ماندن از این اتهامات باید با آمریکا مذاکره کنیم، ایران سی سال مذاکره با آمریکا را رد کرده است، یک دفعه بیاید مذاکره دبا آمریکا را قبول کند جهانیها میگویند تحریمها اثر کرده است و ایران را پای مذاکره کشانده است.

حجت الاسلام طائب در مورد «نرمش قهرمانه»، ابراز کرد: مقام معظم رهبری گفت: «نرمش قهرمانه» یعنی اینکه ما در این زمان میخواهیم، با آمریکا مذاکره کنیم؛ ایران در قویترین موضع سیاسی دارد و امریکا در ضعیفترین موضع سیاسی است و میخواهیم این ابزار روانی را از امریکا به نام مذاکره از دست آنها بگیریم.

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: برای مذاکره با آمریکا یک وسیله و فرد خاصی لازم بود؛ آقای احمدی نژاد اهل مذاکره نبود؛ باید یک فردی باشد که قیافه مذاکره را داشته باشد و هم خط قرمزها را عبور نکند . خدواند متعال در این انتخابات، فرد مناسب مذاکرات را روی کار آورد، آقای روحانی شخصیت و سابقه مذاکره را داشت. در تمام دنیا میگفتند که دولت مذاکره روی کار آمده است.

حجت الاسلام طائب ابراز کرد: مقام معظم رهبری گفت: آقای روحانی با امریکا مذاکره کنید ولی این حدود را رعایت کنید: با افراد و رئیس جمهور امریکا یک جلسه مذاکره نگذارید؛ زیرا آنجا اهل صداقت نیستند و پیش شرط برای مذاکره گذاشتند و مذاکره باید بدون پیش شرط باشد. وزیر امورخاجه هم باید در غالب ۵+۱ با آنها مذاکره کند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به سخنان اوباما در سازمان ملل، افزود: اوباما در سخنرانی خود مجبور شد، بگویید : فتوی مقام معظم رهبری ایران چنین است؛ یعنی شما قبول کردید که ایشان رهبر ایران است. و ما دنبال براندازی ایران نیستیم یعنی اینکه ایرانیها وحشی نیستند، یعنی تاقبل از اینکه پای میز مذاکره بروید این اعترافها را از امریکا و اوباما گرفتیم .

حجت الاسلام طائب گفت: اوباما این حرفها را زد تا با آقای روحانی مذاکره کند و سه بار تقاضا مذاکره دادند که هر سه بارش رد شد؛ بطوری جوی در رسانهها و روزنامهها آمریکا راه افتاد که ایران، امریکا راتحقیر کرد و این هم برای اوباما خیلی بد شد.
بخاطر همین روی هیئت دیپلماسی ایران فشار آوردند و آنها به آقای روحانی فشار آوردند تا این تماس حاصل شد اگر این تماس تلفنی هم نبود،ایران در میدان مذاکره پیروز مطلق بودیم، ولی ایران در اصل مذاکره پیروز شده بود وقتی نتانیوهو به امریکا آمده بود اصلا نمی دانست چه کاری کند .

حجت الاسلام طائب تاکیید کرد: آقای اوباما آنقدر فشار بود که زودتر از آنچه تصور شد همه حرفهایش پس گرفت و گفت: اسراییل خط قرمز ما است، یعنی ایران باید دست از حمایت حزب الله بردارد. گزینه نظامی هنوز روی میز است؛ کسانی که در ایران از مذاکره با آمریکا حمایت میکردند ماندهاند چی بگوید.

حجت الاسلام طائب در مورد نتیجه سفر آقای روحانی گفت: ما با این کار ابزار عملیات روانی را از دست امریکا گرفتهایم؛ و قول دادهاند تا ۲۴ مهر تحریمها برداریم؛ اگر تحریمها بردارند؛ یعنی امریکا شکست خورده است. اگر بر ندارند یعنی بر روال سابق خود هستند .

حجت الاسلام طائب افزود: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبازره با امریکا است نه گام به عقب و نه صلح با آمریکا؛ دولت آمریکا هم هیچ وقت سر میز مذاکره با ایران حاضر نخواهد شد.

حجت الاسلام طائب در پایان سخنانش اظهار کرد: بودجه اوباما که سنای آمریکا تصویب نمی کند، بخاطر این است آنها سر مذاکره با ایران باهم دیگر شده اند و چهار روز است که دولت فدرال تعطیل و هفتصد هزار بیکار شده اند؛ در جواب آن کسانی که در ایران می گویند مذاکره با آمریکا موجب میشود مشکلات اقتصادی ایران چالش شود باید گفت کل اگر طیب بودی، سر خود را دوا نمودی.



میثم غفرانی (م.بیدار)
۱۴ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

            

 هفته دفاع مقدس تمام شدو اما دفاع هرگز و ما بغض فرو خورده ی خود را باز فرو خوردیم و نتواستیم در جواب جوانان دهه ی 50 و 60 میهنمان حتی ادای ،ادای دینی در بیاوریم و باز حرفمان را خوردیم و شهدا چه غریبند انصافا چرا که حتی برخی از ما نگاهمان را هم دریغ کردیم و من بیچاره به هر دری زدم تا بنویسم از وصف مردی مردان تکرارنشدنی ،نشد و جا ماندم ، جاماندم از غافله و شرمنده شدیم، شرمنده ی بچه های هم سن و سال خودم در ایام جنگ که همه چیزشون رو دادن برای همه چیز امروز ما و چه سخت  است ،ذره ذره قلم زدن برای مردانی که قامت قلم قد نمی دهد ترسیم رسم معرفت و ولایتشان را . ولی چه کنم که دوریم از این معارف . خود من ، خود ما ،جوانان امروز ایران ما و هیچ ندارم که بگویم وقتی عکس شهدا رو دیدیم و عکس شهدا عمل کردیم و باز هم فقط باید بلند گفتشهدا شرمنده ایمو دیگر هیچ ندارم ...

 

این پایان قصه شهادت نیست ....

میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۸ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تا کی میلیون ها بودجه ی فرهنگی به نهاد ها تخصیص داده شود تا کار تربیتی و فرهنگی کنند روی نوجوانانمان و با پخش یک مسابقه فوتبال که در حاشیه اش کلکسیونی از رکیک ترین فحش ها و حاشیه ها هست بر باد دهد ؟فضای ورزشگاه ها که بماند، تا هر تیمی به دلیل تماشاگر میلیونی داشتن بیاید و روزی به خاطر فوتبال چشمی را از سرباز بی گناهی بگیرد ، روزی بازیکنانش با بی شرمی کامل در مقابل دوربین های تلویزیونی کشور اسلامی شادی پس از گل مخصوص به خودشان را بکنند که بشود خبر اول یاهو و دیگر رسانه های غربی ، تا بتازند بر فرهنگ و تمدن و دین این کشور ، روزی آب را آلوده و مسموم بدانند و دلیل باخت و این بار انسانی را نه بلکه کل جامعه داوری را قربانی کنند به بهانه رفع فساد ؟ این کشور هم آبرویش را با قطره قطره خون شهدا و ایثار مردان و زنانش کسب کرده و نه فقط مثل امثال ایشان که ذره ذره کسب کرده اند !

تختی هم آبرویش را ذره ذره جمع کرده بود و جانش را هم داد و جهان پهلوان شد و اعتبار ورزش ایران به غیرت مردان کشتی گیر و دیگر رشته های ورزش ای است که محمد بنای بهترین مربی جهان را به خاطر تضییع حقش از دست دادیم . مرد ،رضازاده بود که علم ابالفضل را بالا برد و عزت آورد برای ایران در جهان با کمترین چشم داشت ،قهرمان و اسطوره علیرضا دبیر است که نمونه و  بود در ورزش و تحصیل و آیا این است ادبیاتی که دین وعرف ما توصیه کرده .روزی روایتی شنیدم از بزرگواری که زمانی به حضرت امیر گفتند که در جایی دو نفر در حال عمل قبیحی هستند حضرت خودشان مراجعه کردند تا صحت را دریابند و نزدیک آن مکان و یا الله ای گفتند و بعد از داخل شدن گفتند من چیزی ندیدم و چیزی اتفاق نیفتاده و پس از شنیدن این واقعه برایم این سوال پیش امد که ایشان چرا با اینکه که مطلع بودند که اتفاقی در این مکان افتاده بیان نکردند و مدتی بعد دریافتم دلیل آن را که نریختن قبح این گناه و اشاعه فحشا در جامعه بوده و الان سوال اینجاست .رسانه ملی جای باز بیان کردن اتهامات یک داور است ؟ بر فرض مثال که این فرد خطا کرده باشد که  در دادگاه برای پرونده های 3000 میلیاردی هم تا پس از اثبات، اسم متهم مشخص نمی شود و اینگونه آبروریزی نمی کنند و اگر اثبات هم نشود و یا کذب بوده باشد شما می توانید تهدید ها و ضربات و شائبه های تحمیل شده به یک فرد را جمع کنید ؟ واین در حالی بود که آقای گل جهان بی رحمانه و با وصله پینه کردن ادله ی نامربوط(تلفن زدن یکی از دوستان داور  ،دوست بودن با یک مربی ،ندیدن کف گرگی)   فساد  یک فرد را قطعی و  حتی گذشته ی او از کودکی تاکنون را زیر سوال می برد که حداقل ما را بسیار متعجب کرده بود و  اکنون چند سوال ،جایگاه آبروریزی و تفهیم اتهام در تلویزیون و توسط  یک مجری حاشیه پرداز است ؟ و براساس کدام اصول دینی و قانونی است ؟ هزینه های میلیاردی که از بیت المال در فوتبال می شود در حالی که میلیونها جوان بیکار و بی خانمان داریم رواست ؟و آیا ما هزینه های مادی و معنوی که برای که برای فوتبال شبه حرفه ای مان می کنیم تناسبی با دیگر رشته های ورزشی دارد ؟ هزینه های اختصاصی تیم کشتی قهرمان جهان چقدر است ؟ و جوایز قهرمانان المپیک وزنه برداری ، کشتی فرنگی و آزاد و ... را کی پرداخت کردیم تا ورزشکاران مجبور به ترک اردوی و قهر از تیم ملی نشوند ؟ و شاید روزی فردی به داد فرهنگ ورزشی ما برسد .

این پایان قصه نیست ...

 

میثم غفرانی (م.بیدار)
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر