بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

ما تا آخر ایستاده، بیداریم

بیدارها

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام کلام : ای کاش میثم تمار شوم در حفاظت ز امیرم ، دارم بزنید .

این شروع قصه ی تازه ای است و ما تازه سرگردانیم در دیار بیدارها ... و بیداری بهانه ای برای نوشتن از دردها و آرمان ها

و می نویسم به عشق بیدارترین مرد دنیا . فتوکلت علی الله

یادم نرود باید بیدارترین باشم
در معرکه تزویر، هشیارترین باشم
در کشمکش دوران، مقدادعلی پیمان
در قحطی میثم‌ها، تمارترین باشم
هم پنجره مهرم، هم پنجره رحمت
امروز ولی باید دیوارترین باشم
یک سو علم مارق، یک سو کتل قاسط
در فتنه پرچم‌ها، عمارترین باشم
هفتادو دو ملت نه، هفتادو دو پیغمبر
اسلام محمد را معیارترین باشم
در ظهر عطش معذور، غفلت زده مجبور
امروز که مختارم، مختارترین باشم
گفت و نشنیدم من، رفت و نرسیدم من
امروز که می‌خواند، انصارترین باشم

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

نگاه من به سمت توست یا مولای

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲ ق.ظ

                    

و  سلام

چندی است می خواهم بنویسم از نظرم راجع به  پشت پرده ی مذاکرات ژنو  اما قلم هم دیگر کنار نمی آید این روزها با حرفهای صد من یه غاز و اظهار نظر های شخصی خودم و البته ذهن هم اجازه  نمی دهد بویژه پس از مطالعه ی یک کتاب در محرم که تنها یک کتاب نبود، یه دنیا حرف بود که از زبان معلم بی ریا و استاد بزرگوار والا مقام  شهرمان :استاد طاهرزاده ی عزیزکه واقعا معلمی مهربان است در قاب کلماتی به نام  جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب  کربلا در فهم آن که راجع به همین عنوان و هنر انسان های بصیر زمان خودشان صحبت می کند که یگانه شدند در تاریخ .

 اصحابی که  هم مقام ایشان دیگر زمین به خود ندیده است و افرادی را در این کتاب مثال می زنند که حتی در رکاب پیامبر هم جنگیده اند و در سن 80 و چند سالگی و با زحمت خود را به کربلا رسانده اند و اما نکته ی اصلی سن و سال و کسوت نبود، نکته این بود که آدم هایی بلاتشبیه مثل من و شما در یک موقعیت تاریخی که باید بصیرت ورزی می کردند تا همراه امام خود باشند و حق را یاری دهند این عمل را تشخیص دادند و لو تنها 72 تن که قطعا تعداد زیادی از آنها معصوم نبودند که بگوییم خب مسیر روشن بوده و نمونه ی امروزی آن را شهدای 8 سال دفاع مقدس را بیان می کند که جوانانی که در روزگار سیاه طاغوت به دنیا آمده اند اما مردانه بصیرت ورزی می کنند و امامشان را تنها نمی گذارند، یک نهضت را کاملا با اختیار همراهی می کنند که بعضا برخی از وصیت نامه های آنان حرف های بسیار عجیبی دارد که نمونه ی آن یک جوان 23 ساله شهید محسن وزوایی است که در این سن با این بصیرت صحبت کرده است و دلیل این بصیرت و این همه فداکاری نیز در این کتاب با دید بسیار عمیق و ریشه ای بحث شده که باشد هدیه ی پیگیری و مطالعه ی کتاب برای مخاطبین این مطلب .

 اما حرف اصلی در مورد من جوان امروز به ظاهر مذهبی و ولایی این روزهای کشورم : آقای م.بیدار بیدارها یادت باشد در این کتاب بیان شد، که امام حسین 20 سال در زمان معاویه زندگی کردند و در ظاهر مدارا کردند و همه ی توطئه های آن ملعون را به جان خریدند و در جواب اصحابی که این روزها هم هستند، زیاد هم هستند که پیشنهاد جام زهر می دهند با نقل مضمون فرمودند: صبر کنند و اقدامی نکنند تا موعد مقرر و زمان تاثیرگذاری و  هدف اصلی یعنی :نجات اسلام و الا آن حضرت صد باره در زمان معاویه قیام کرده بودند با آن حجم فساد ولی چرا نکردند ؟ این هم سوالی است که در کتاب پاسخ داده شده .

و از قسمتهایی از این کتاب این برداشت می شود که نسبت ما با ولی زمان خودمان چیست ؟ ما پشت سر وتحت امر ولی باید حرکت کنیم یا بالعکس و یا نظرات ایشان را با خودمان هماهنگ کنیم و گاهی استفاده کاملا ابزاری برای پیشبرد اهداف ،اثبات افراد و بالا بردن بیرق خودمان  ؟ الان ولی زمان کیست ؟ ما جلو تر از ولی می توانیم حرکت کنیم و نظر بدهیم و عمل کنیم  ؟

و اما سوالات بسیار زیاد دیگر که در قسمت اصلی حرفم یعنی مطلب بعدی بیان خواهد شد که کاملا زوایای مذاکرات و فضای سیاسی کشور در حد فهم و معلومات و برداشت ضعیف خودم که دید یک دانشجوست بیان خواهد شد .انشاالله

 

این پایان قصه نیست ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی